נוב 052012
 

אתמול הוציאה מידרוג דוח דירוג לדורי בניה. לא ברור לי האם החברה מתכוונת להנפיק סדרת אג"ח חדשה או שמא הדו"ח פורסם בעקבות הכוונה של החברה האם (דורי קבוצה) להנפיק סדרה משלה. אני מניח שבדוח הרבעון הקרוב העניין יתבהר. בכל אופן, בדוח אישרה חברת הדירוג את הדרוג הנוכחי A3 באופק יציב והוא כלל בתוכו נקודה מאד מעניינת מבחינתי כמשקיע בחברה. אבל לפני שאני ניגש לעניין אני אכתוב כמה מילים על איך אני נוהג להשתמש באג"ח כחלק מתהליך קבלת ההחלטות שלי לגבי השקעה במנייה.

אג"ח – כלי נוסף בדרך לקבלת החלטת השקעה

אחד הדברים שאני נוהג לעשות כאשר אני בוחן אפשרות השקעה בנייר מסוים הוא לבדוק האם יש לו אג"ח, במידה וכן אני ניגש ובודק את התשואה שבה הוא נסחר. הפעולה הפשוטה הזו שלוקחת שתי דקות תמיד נותנת איזושהי אינדיקציה ראשונית לדרך בה השוק תופס את החברה ואת רמת הסיכון שלה. אז נכון לא תמיד תשואה נמוכה זה מספיק, יכול להיות שזה בגלל בטוחות או שעבודים שמרגיעים את בעלי החוב אך לא בהכרח את בעלי המניות אבל מצד שני במידה והאג"ח נסחר בתשואה גבוהה מהרגיל זה כבר מאיר איזושהי נורת אזהרה.

הדבר השני שאני עושה בהקשר הזה הוא לבדוק האם האג"ח מדורג, לא כל האגח"ים הם גם מדורגים (מה לעשות שדירוג עולה כסף..) אבל במידה וכן אני מחפש את דוח הדירוג האחרון. בניגוד לנתון התשואה, דוח הדירוג כבר נותן הרבה יותר מידע רלוונטי למשקיע. ברב המקרים, דוח הדירוג מכיל סקירה מתומצתת של פעילות החברה ומצבה הפיננסי – מעין דוח דירקטוריון מקוצר, ולכן הוא גם יכול לחסוך חלק מעבודת איסוף הנתונים וגם (וזה הדבר החשוב יותר) עוזר למקד את נקודות המפתח עליהן נשענת החברה וכל זה במחיר הקריאה של מספר עמודים בודדים.

טוב, אז אלו היו 2 דקות על איך אני משתמש באג"ח ככלי עזר לקבלת החלטות השקעה וכעת לעניין.

דורי בניה – נקודה מעניינת מדוח הדירוג האחרון

טוב אז בחזרה לעניין – דוח הדירוג של דורי בנייה שפורסם אתמול. ממעבר על הדוח לא גיליתי הפתעות, את רב הדברים לשמחתי כבר ידעתי. אך מה שכן תפס את תשומת לבי זה ההתייחסות הבאה לשולי הרווח הגולמי.

על פי הדוח שיעור הרווחיות הגולמית שכרגע נמצא באזור ה6.5% צפוי להשתפר בהמשך ולהגיע לרמת ה8%. זהו נתון מעניין ביותר, בעיקר מכיוון שהוא לא מוזכר בדוחות האחרונים של החברה. עד לפני שנה החברה אכן הרוויחה סביב ה8% אבל בשנה האחרונה חלה הרעה בשיעור הרווחיות הגולמית (כתוצאה משיערוכים ושינוי אומדנים) שלאחריה התייצבה החברה על אזור ה6.5%. בהנחה שהנתון הזה אכן נכון, מדובר בשיפור מאד משמעותי לתוצאות החברה, רק לשם המחשה אם נציב את הכנסות הרבעון השני של 2012 ברווחיות גולמית של 8% נקבל רווח תפעולי של מעל 20 מיליון ש"ח (לעומת 14 מיליון בפועל ב6.5% גולמי). אני די בטוח ששיפור שכזה ברווח יזרז את הצפת הערך לחברה.

לסיכום, אני מוסיף להיות אופטימי לגבי עתיד ההשקעה הזו ובמידה והדוח הקרוב אכן יראה שיפור ברווח הגולמי אני אף אשקול להגדיל את האחזקה שלה. כמובן שכעת יהיה גם מעניין לראות האם החברה באמת מתכוונת לגייס חוב בצורת אג"ח (כרגע אין לה חוב פיננסי משמעותי) ובמידה וכן לנסות להבין את הסיבה לכך ואת ההשפעה הצפויה של הוצאות המימון על התוצאות העתידיות.

||

Share Button

  2 Responses to “דורי בניה – האם דוח הדירוג מבשר על שיפור ?”

  1. יפה מאוד, הרחבת בטור קודם על השולי רווח, דורי יכלו לשכור אותך לבצע עבודת דירוג.

    בהצלחה.

  2. תודה :)
    אני מקווה רק שהרבעון הקרוב באמת יראה שיפור בשולי הרווח (לכוון ה7% ומעלה).
    אולי זה סוף סוף יעזור לחברה להיות מתומחרת כראוי.
    בקרוב נגלה..

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

test 123