יונ 042014
 

לפני מספר ימים קיבלתי אימייל מחברת השרתים שמארחת את הבלוג הזה ובו הם מזכירים לי באדיבות אינטרנטית טיפוסית שבעוד כחודש תסתיים לה עוד שנה ושבסופה יחודש לו באופן אוטומטי הרישום של האתר והדומיין שמשמשים את הבלוג. וואלה חשבתי לעצמי, לפחות מישהו שם עוד זוכר שיש לי בלוג, אני אישית כבר מדחיק את זה הרבה מאד זמן. הדבר הבא שעשיתי היה לגשת לבלוג כדי לבדוק את התאריך שבו כתבתי את הפוסט האחרון וחשכו עיניי – מסתבר שכבר עברה יותר מחצי שנה של הזנחה פושעת, אם בלוגים היו ילדים אז כנראה שכבר מזמן רשויות הרווחה היו מתדפקות על דלתי במבט זועם. טוב, אז אחרי שעיכלתי את היקף המחדל – חשבתי לעצמי שטוב מאד שהחבר'ה שם לא שוכחים לגבות ממני כסף כל שנה, מכיוון שהפעם בהחלט מדובר בסוג של קריאת השכמה שהכריחה אותי להקדיש קצת מחשבה לשאלה הקיומית הבאה –  האם אני רוצה להמשיך ולכתוב את הבלוג הזה ?

500  ש"ח בערך, זה הסכום שאותו אני משלם לחברת האחסון על כך שהם מואילים בטובם לארח אותי למשך שנה, על פניו זהו לא סכום מהותי אבל מצד שני, כל עוד אני לא כותב שום דבר – מדובר בעצם על 500 ש"ח שהולכים להם ישירות לפח ומכיוון שבכל זאת בבלוג על השקעות עסקינן, נראה לי שתסכימו איתי שזריקה של מזומן לפח אינה ההשקעה הכי מוצלחת (גם בסביבת הריבית הנוכחית), לכן לא ממש הייתה לי ברירה ונאלצתי להקדיש קצת מחשבה לכל הסיפור. כשהתחלתי עם הבלוג המטרה שלי היתה ליצור מקום שבו אפשר לכתוב בצורה מעמיקה יחסית (לפחות עד כמה שאני יכול) על רעיונות השקעה בבורסה הישראלית, חשבתי שזה יכולה להיות פלטפורמה מעניינת לכמוני ושכמותי שמתעקשים שגם בשוק המקומי ניתן למצוא השקעות ערך. כבר יצא לי לכתוב (ובעיקר לתרץ) על הסיבות בגללן אני הרבה יותר עסוק היום מאשר הייתי כשהתחלתי עם הבלוג לפני כשנתיים מה שמביא לכך שהיום כבר מאד קשה לי למצוא את הזמן כדי לכתוב פוסטים מפורטים במיוחד הרעיונות שיש לי. בזמנו עוד חשבתי לעצמי שאוכל להמשיך ולכתוב באותו הפורמט רק שהתדירות מעט תרד אבל מסתבר שזה לא כלכך הולך. בסה"כ, נראה לי שכדי שלבלוג תהיה זכות קיום המינימום הנדרש הוא פוסט אחד לחודש – ולאחר חצי השנה האחרונה כבר ברור לי שבפורמט המקורי של פוסטים ארוכים יחסית על חברות ספציפיות שבו כתבתי בעבר – אני כבר לא אוכל להחזיק את הבלוג כ"עסק חי".

אבל אז, כשהתחלתי לחשוב על הרעיון של להוריד את הבלוג מהאויר הבנתי שזה משהו שאני ממש לא רוצה לעשות, בסה"כ – זה לא שאני כבר לא מתעניין בהשקעות, ההפך הוא הנכון, לשמחתי אני עדיין משקיע מאד פעיל, אני ממשיך לעקוב בעניין אחרי רב החברות בבורסה הישראלית, נמצא בקשר עם משקיעים אחרים, קורא לא מעט דוחות כספיים ומפעם לפעם גם איזה ספר בנושא – בקיצור, החלק הזה של המשוואה ממש לא השתנה. הבעיה היא היא שהזמן שהפנוי שנשאר לי אחרי כל אלה שואף לאפס, ועד כמה שהייתי רוצה לעשות את זה – המשימה של לשבת שעות רבות כדי לכתוב פוסט מפורט על רעיון השקעה כזה או אחר נשמעת לי לפחות כרגע  מאד מאתגרת עד בלתי אפשרית.  אבל כפי שאמרתי, אני עדיין מאד נהנה מהעיסוק בתחום ומנסה כל הזמן ללמוד ולהתקדם  והאבסורד הוא שככל שעובר הזמן מצטברים אצלי יותר ויותר רעיונות לגבי נושאים שונים ומשונים שהייתי שמח לכתוב עליהם ולקבל פידבק. ולכן החלטתי ששווה לתת לסיפור הזה צ'אנס נוסף כשהכוונה היא בעצם לנסות ולעבור לפורמט שיותר מתאים לרוח התקופה, כזה שמתבסס על פוסטים קצרים יותר, כאלה שלא לוקחים יותר משעה שעתיים של כתיבה בסופשבוע. אני מקווה מאד שבדרך הזאת אני אוכל לחזור לכתוב ועל הדרך להשיב את הבלוג הגוסס הזה לחיים..

יאללה, תאחלו לי בהצלחה.

Share Button

  26 Responses to “לחַדֵש או לא לחַדֵש ? זו השאלה ..”

  1. אני כאן ועוקב.
    התגובה בעצם להראות נוכחות =]

  2. גם אני כאן ונוכח.
    אין שפע של בלוגים בתחום ובסגנון הזה (לפחות בעברית), ולכן הבלוג הזה די חשוב.

    אם אתה מוגבל בזמן, פורמט של פוסטים קצרים ותדירים יותר הוא בהחלט מועיל וחשוב. ומי יודע, אולי משם נתפתח :-)

    אגב: ישנה סיבה למה אתה מתעקש על השוק הישראלי? אין לי משהו נגד השוק הישראלי, אבל אם יש השקעה טובה במדינה אחרת, אז למה לא? (לא צריך לעקוב אחרי כל הבורסות בעולם, אבל גם אין צורך להצטמצם לאחד. במיוחד אחד כמו שלנו)

    עלה והצלח ואל תפסיק!

  3. בהצלחה
    מקווה לפוסטים מועילים כבעבר

  4. תאמין או לא… אני נכנס על יום לבלוג הזה רק כדי לבדוק שאין בו פוסט :-)

  5. מתגעגע לפוסטים ולניתוחים שלך

  6. בהצלחה!

  7. מצטרף למחזקים. גם אני מחכה בקוצר רוח לראות בrss פוסטים שלך… בהצלחה!

  8. היי,
    שמח מאוד שבחרת כן לכתוב בבלוג ,חששתי שתוותר על הכתיבה .
    גם אני מתגעגע לפוסטים האיכותיים שלך כבעבר .
    רכשת לך פה שפע מעריצים :)

  9. לחדש ולכתוב במרץ..

  10. גם אני שמח שעשית את הבחירה הנכונה והחלטת להמשיך. כתבתי כמה פעמים פוסט אורח בבלוג אחר ואני מודע לקושי. בכל זאת מחזק את ידיך !!

  11. גם אני מידי פעם קופץ לבקר
    לידיעה (-:

  12. בלוג מועיל. תעשה מה שנח לך. מבינים.

  13. שמח מאוד , שאתה ממשיך לכתוב !!
    אולי תעשה רשימת קשר מיילית/FB ואז לא תצטרך לשלם 500 ש"ח

    או שיש (לדעתי) חברות זולות יותר מבלוג ב500 ש"ח בשנה.

    אשמח להמשיך לקרוא ממך !!

  14. מצטרף לשאר המגיבים.
    תמיד שמח לקרוא על הרעיונות ואת הניתוחים שלך.
    בנוסף כנאמר אין הרבה בלוגים שנוגעים בשוק ההון הישראלי.

    תמשיך לכתוב!!

  15. אני כמעט כל יום בודק אם אין איזה פוסט חדש.
    אשמח להמשך פוסטים איכותיים גם אם קצרים יותר מבעבר.

  16. הי
    גם אני בין המחזקים.
    למרות הזמן שעבר, מחכה לקרוא את הפוסטים המעניינים שלך.

  17. בהצלחה!

  18. בהצלחה!
    תודה רבה על כל הפוסטים
    אם בכל זאת יהיה לך זמן אשמח מאוד אם תכתוב סיכום בקשר לסקירות הקודמות שלך.

    תודה רבה והמן המון הצלחה בעתיד!

  19. תודה לכולכם!!
    מקווה לעמוד בציפיות (שלי ושלכם)..

    ול18 – אני כבר עובד על זה :)

  20. חבל על ה- 500 שקל האלה – אתר שמתעדכן פעם בחצי שנה אינו רציני.

  21. מחכה גם, שמח שהחלטת להמשיך.

  22. אל תקשיב ל 20.
    אמנם, יש מספר פלטפורמות אמינות וחינמיות, בלוגגר וכדו'. (תוכל אפילו לשמור על הדומיין הנוכחי עם האחסון החינמי) כדאי לבדוק.

  23. אתר נורמלי צריך להתעדכן פעם ביום או יומיים ולא פעם בחצי שנה.

  24. אני נכנס לבלוג שלך מידי יום בתקווה למצוא בו עוד מאמר חכם.
    אשמח אם תמשיך ואם לא שיהיה בהצלחה…אין הרבה בלוגים כמו שלך

  25. נכנסתי במקרה,מתוך ציפייה להתאכזב שוב שאין פוסט חדש שלך,וציפתה לי הפתעה טובה,תודה רבה ושנה טובה.

  26. ל-25
    למה אתה מתכוון? אין שום רשומה חדשה.

    נשמח לרשומה לשנה החדשה.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

test 123