מאי 152013
 

לאחר הפוגה קלה, הנה מגיע לו חלק נוסף בסדרת הדוגרות והחלק הזה עוסק בויליפוד אינטרנשיונל. ויליפוד למי שלא מכיר היא חברה ישראלית שעוסקת ביבוא של מוצרי מזון כשרים ומכירתם לרשתות השיווק בארץ ונסחרת בנאסדק תחת הסימון  WILC כאשר חברת האם שלה – ויליפוד השקעות (57.84%) נסחרת כאן אצלנו בת"א. החברה נמצאת בשליטתם של האחים צבי ויוסף ויליגר (דרך השרשור) שהם בעלי השליטה בויליפוד השקעות, צבי ויליגר גם מכהן בפועל כיו"ר החברה.

ויליפוד לא סתם זוכה להיות הדוגרת הראשונה שעלייה אני כותב, שכשהתחלתי לכתוב את הסדרה היא בהחלט הייתה אחת החברות שעמדו לנגד עיני ובכלל אם פעם ייצא לי לכתוב מילון מונחי השקעות (בטח היו קוראים לו ערך-שושן) ואני אצטרך להגדיר מה זה "דוגרת לתפארת" אין ספק שהלוגו של חברת ויליפוד היה מופיע בתמונה וזה פשוט בגלל שמדובר כאן באחד המקרים הכי קלאסיים לחברה (בעצם לשתי חברות אם סופרים גם את האמא) שדוגרת לה כבר תקופה ארוכה על ערימת מזומנים מאד גדולה. כדי להבין את התמונה קצת יותר לעומק בואו ונסתכל על המאזן של החברה .

לאחר מבט על המאזן של החברה אני בטוח שהכל כבר יותר ברור, בכל זאת – תמונה אחת שווה אלף מספרים. אצל ויליפוד אינטרנשיונל (מעתה WILC) המזומן וההשקעות יחד מהווים יותר מחצי המאזן כאשר לחברה אין שום חוב ארוך טווח. עוד אפשר לראות שההכנסות שלהם לקבל מלקוחות לבדן שוות יותר מפי שלוש מהחוב השוטף וזה עוד בלי המלאי שלהם בשווי 46 מ' (תרגיל לקוראים – כמה קופסאות טונה נכנסות בסכום הזה? :-) ). כאשר מסתכלים על המבנה הזה די ברור שמדיניות הקצאת ההון שבה נוקטת החברה היא "לא אופטימלית" בלשון המעטה – אבל עכשיו נשאלת השאלה האם למרות זאת יש לנו פה מנייה ששווה קנייה, לדעתי התשובה היא כן ולכן השבוע קניתי מניות של החברה בשער 6.85$ למנייה.

נתוני שוק

  • שער מניה: 6.85$
  • מס' מניות: 12,974,245
  • שווי שוק: 317 מ' ש"ח  \  88.2 מ' $
  • הון עצמי: 342 מ' ש"ח \  95 מ'$

בעלי עניין:

  • ויליפוד השקעות (ת"א) וצבי ויליגר  – 62%
  • מוסדיים שונים בחו"ל – 5%
  • ציבור – 33%

קצת על החברה

ויליפוד – היא אחת מיבואניות מוצרי מזון הגדולות בישראל שמייבאת לארץ מגוון מוצרי מזון כולם כשרים (מכשרות רגילה של הרבנות ועד לכשרות למהדרין כמו בד"ץ). על פי החברה, היא רוכשת את המוצרים שלה מכ-150 ספקים ברחבי העולם כאשר בארץ היא משווקת אותם תחת המותג המקורי או לחילפון תחת המותג ויליפוד. מגוון המוצרים של החברה כולל שימורי ירקות ופירות, חמוצים, מוצרי מאפה, שמנים, פסטה, אורז, נודלס, דגני בוקר, פירות מיובשים, מלביני קפה, חטיפים, חמאה וממרח חמאה, וגבינות איכותיות מהעולם. בנוסף לכך יש לחברה מספר קווי מוצרים שאותם היא מייצרת באופן עצמאי ובכך היא מצליחה להגדיל את המרווח הגולמי עליהם. באופן כללי האסטרטגיה של החברה היא להתחרות במותגים הגדולים ע"י כך שהיא מספקת לרשתות המזון אלטרנטיבה זולה יותר.

את ההכרות הראשונה עם ויליפוד עשיתי לפני כשנה כשקניתי את מניות החברה האם (ויליפוד השקעות) בבורסה הישראלית, כפועל יוצא מזה עקבתי כמובן גם אחרי WILC בנאסד"ק שבעצם מהווה את עיקר הפעילות של החברה האם ולאחרונה כשראיתי את ההזדמנות בחברה הבת החלטתי להוסיף גם אותה. WILC היא כאמור יבואנית מזון – פעילות שבאופן מסורתי נחשבה למאד דפנסיבית וקשיחה, כל זה היה נכון עד הקיץ של 2011 אז התחילה המחאה החברתית או בשמה היותר רלוונטי מחאת הקוטג', המחאה הזו בעצם מרגע שפרצה הוציאה את תעשיית המזון בארץ מאיזון, רשתות המזון הגדולות וגם הקטנות אולצו להוריד מחירים בצורה דרסטית ואת הלחץ הזה הם כמובן הפעילו בחזרה על כל הספקים שלהם מה שהתבטא בירידה רצינית ברמת ההכנסות ובמרווחים הגולמיים גם של הרשתות וגם של הספקים, WILC ביניהם כמובן.

ממבט על תוצאות החברה בשנתיים האחרונות (טבלה וגרף למטה) אפשר לראות בבירור את ההשפעה שהייתה למחאה על ביצועי החברה כאשר השיא היה ברבעון הרביעי של 2011 שם המכירות נפגעו משמעותית, המרווח הגולמי נחתך כמעט פי 2 והחברה עברה להפסד תפעולי. אבל בתחילת 2012 כמו שאני מניח שרובכם יודעים (לפחות אלו מביניכם שהולכים לקניות) השפעות המחאה החלו להתפוגג, רשתות המזון החלו לאט לאט להעלות חזרה את המחירים, ספקיות המזון הלכו בעקבותיהן ולפני מספר חודשים אפילו קיבלנו את החותמת הסופית לכך שהמחאה נשכחה לה כלא הייתה כאשר תנובה חזרה והעלתה את מחיר הקוטג' – סמל המחאה. ויליפוד גם היא לא נשארה מאחור וברבעונים האחרונים ניתן לראות שהיא פחות או יותר השתחררה לגמרי מהטראומה של המחאה החברתית וחזרה להציג צמיחה במכירות ועלייה במרווחים הגולמיים והתפעוליים. השיא של הקאמבק הגיע לפני כחודש אז הודיעה החברה שתוצאות הרבעון הראשון של 2013 הולכות להיות גבוהות ב20% מהרבעון המקביל ב2012 ואכן לפני שבוע כאשר החברה פרסמה את דוח הרבעון הראשון היא הציגה עלייה של 23% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. 

אז כמה שווה לנו הדוגרת הזאת ?

כאשר אני ניגש לחברות שמחזיקות מזומן עודף בסדר גודל כזה לא נראה לי הגיוני לתמחר את החברה בצורה ישירה כמו שעושים בדר"כ ולכן כדי לנסות ולהגיע לשווי האמיתי של החברה החלטתי לחלק את החברה לשני חלקים – מצד אחד החלק התפעולי ומצד שני הנכסים הפיננסיים העודפים, לכל אחד מהחלקים האלה אני אנסה לקבוע שווי הוגן וע"י כך להגיע לשווי החברה. מכיוון שכיום הנכסים הפיננסיים משפיעים על שורת הרווח הנקי עם הכנסות מימון שלא נובעות מהפעילות אני חייב לנטרל את ההשפעה הזו ולכן את העסק התפעולי אני אתמחר על בסיס הרווח התפעולי בניכוי מס.

תמחור המזומן העודף

כמו שכבר כתבתי בפוסטים הקודמים בסדרה (חלק א', חלק ב') רב האנשים נוטים לתמחר מזומן עודף במלואו אבל כאמור – זה לא תמיד הדבר הנכון לעשות. בשביל שאני אוכל לעשות את זה בלב שלם אני צריך קודם כל להיות משוכנע שאכן כל שקל שווה שקל. לצורך זה ניסיתי לבדוק מהו בדיוק "מצב הצבירה" של המזומן העודף והאם הוא מצדיק את תמחורו המלא או שאולי יש מקום לדיסקאונט. אז נתחיל מזה שהמזומן העודף של WILC  מתחלק לשני חלקים, מזומן (60 מ' ש"ח) ונכסים פיננסיים ( 137 מ' ש"ח), ולכן בשלב הראשון היה לי חשוב כמובן לבדוק במה מושקעים הנכסים האלה ובאיזו רמת סיכון . חפירה קלה בדוח השנתי של חברת האם – ויליפוד השקעות לשנת 2012 (בדוח הרבעוני האחרון של WILC לא מצאתי מספיק פרוט) העלתה שהנכסים הפיננסיים האלה מושקעים ברובם באג"ח מדינה ובקרנות נאמנות אגחיות (רובם המוחלט שיקליות) ורק חלק מזערי מהם מהם מושקע במניות, העניין הזה מסתדר לי גם עם התשואות שהנכסים האלה הניבו לאורך השנים האחרונות שכן מדובר באחוזים בודדים בשנה.

בנוסף שמחתי לגלות שכל הכסף הזה מנוהל לא מנוהל כדרך אגב (בסך הכל מדובר פה בניירות ערך בסך של 137 מ' ש"ח) ושבראש ועדת ההשקעות של החברה עומד אדם ראוי בשם שמואל מסנברג שעל פי ההיסטוריה התעסוקתית שלו נראה לי שהוא מבין דבר או שניים בהשקעות. מדובר בכלכלן ובנקאי ותיק מאד שברזומה שלו ניתן למצוא תפקידים כמו – ראש החטיבה העיסקית במזרחי-טפחות, דירקטור בפסגות נ"יע ומרכנתיל דיסקונט ושיש לו רקע עשיר בניהול השקעות – בקיצור בקשר לפינה הזו נראה לי שאני יכול להיות די רגוע .

בקיצור נראה לי שבמקרה של WILC אני בכל זאת אתמחר המזומן במלואו, הכסף כפי הנראה מושקע בצורה שמרנית ואני גם מעריך שהסיכוי שהחברה תבחר לבצע באמצעותו רכישה של פעילות נוספת במהלך השנה הוא די נמוך. בעבר החברה הצהירה במספר הזדמנויות על כך שהיא מעוניינת לעשות את זה אבל לאחרונה נראה שזה ירד מהפרק ושהם לא ממש משקיעים משאבים בכיוון ולכן אני מניח שלפחות בטווח הבינוני הם לא יבצעו רכישה משמעותית כלשהי שעלולה להעמיד את המזומן הזה בסיכון.

תמחור העסק התפעולי

כפי שציינתי למעלה –  WILC לדעתי כבר השתחררה לגמרי מאפקט המחאה וזו גם הסיבה שבגללה בחרתי להשקיע בחברת האם בזמנו, אם לאחר תוצאות הרבעון הרביעי של 2012 למישהו עוד היה ספק שהחברה חזרה למסלול בא הרבעון הראשון של 2013 עם עלייה משמעותית בהכנסות והראה שלא מדובר היה בארוע חד פעמי אלא במגמה. אבל אני מניח שאת הספקנים הגדולים בינינו זה עדיין לא מספק – בטח הם יגידו – טוב נו, פסח נפל ברבעון הראשון ולכן הוא לא רבעון מייצג, במיוחד בשביל אלה באה שיחת הועידה של הרבעון הראשון שבה הוסיף צבי ויליגר מידע מאד משמעותי לגבי מה שצפוי לנו ברבעון הבא – מידע שהשוק בחר להתעלם ממנו, אחרת קשה לי להסביר את זה שלא היה שום שינוי במחיר המנייה בעקבותיו.

באופן כללי שיחות הועידה שעורכת ויליפוד הן מאד קצרות, נראה שלא הרבה משקיעים עוקבים אחרי פעילות החברה וכך יוצא שבדר"כ דוברי החברה נותנים את הסקירה הסטנדרטית על התוצאות אבל מבלי לחדש יותר מדי – ככה זה כשאין יותר מדי משקיעים שטורחים לעלות לשיחה ולשאול שאלות. האמת שגם בשיחה האחרונה לא היו יותר מדי מתעניינים אבל לשמחתי היה שם מתעניין אחד שדווקא שאל כמה שאלות ושבזכותו קיבלנו יופי של הכוונה לגבי ההמשך. זה התחיל בשאלה טכנית לגבי העלייה ב-CAPEX  שבעקבותיה אמר צבי ויליגר שברבעון האחרון החברה השקיעה כ4.5 מ' ש"ח ברכוש קבוע (סכום מאד חריג בשביל החברה) כדי לתמוך בקו מוצרים חדש של גבינות וגלידות שהיא מפתחת ושהמכירות שלו אמורות להתחיל ממש בימים אלה – כבר התחלה נחמדה. אבל אז הגיע החלק היותר מעניין כאשר אותו משקיע שאל לגבי הרווח של החברה ובתגובה ענה ויליגר שבחודש אפריל מכירות החברה עלו ב40% ביחס לאפריל של הרבעון המקביל ושהוא מצפה שההכנסות ברבעון הזה כולו יגיעו כנראה ל25-30% יותר ושהרווח הגולמי צפוי להיות מעל ל25%. פה כבר אפשר לומר שקיבלנו את החותמת הסופית ושכעת אפשר להכריז באופן רשמי שהחברה חזרה למסלול הנכון ושהעלייה ברמת ההכנסות שהתחלנו לראות ברבעון הרביעי של 2012 ושהמשיכה גם ברבעון הראשון של השנה Is here to stay.

טוב, אז עכשיו כבר הרגשתי שאני יכול להתחיל לשחק עם מכפילים, לצורך החישוב אני אניח שרמת המכירות המייצגת של החברה לרבעון עומדת על 85 מ' (5 מ' פחות מהרבעון האחרון). העניין הזה לא נובע רק משמרנות, אמנם לפי ויליגר הרבעון השני יהיה כנראה ב30% גבוה מהמקביל אבל צריך לשים לב שהמקביל בשנה שעברה היה הרבעון החלש ביותר והסתכם ב66 מ' בלבד מה שמביא אותנו לאזור ה 86 מ' לאחר עלייה של 30% . מכייון שויליגר דיבר גם על עלייה במרווח הגולמי אל מעל ל-25% אני אקח את הרמה הזו כפי שהיא ומכאן אני מגיע לרווח תפעולי מייצג של קצת פחות מ-9 מ' ש"ח (בהנחת רווח גולמי של 25% והוצאות תפעול מייצגות של 12 מ'). 9 מ' לרבעון יביא אותנו ל36 מ' שנתי ובניכוי מס נגיע לרווח נקי מייצג של 27 מ'. מכייוון ששווי הפעילות של החברה היום הוא כ-120 מ' (שווי שוק בניכוי מזומן עודף) אנחנו מקבלים שהחברה נסחרת כרגע במכפיל רווח נקי (P/E) של 4.5 על הפעילות או במכפיל תפעולי (EV/EBIT) של 3.3, מיותר לציין שאני חושב שזה זול מאד ושחברה בתחום יציב ודפנסיבי כמו ויליפוד שבנוסף לכל גם מפגינה יופי של צמיחה בארבעת הרבעונים האחרונים צריכה להיסחר במכפיל רווח גבוה מ10 או אם ללכת על משהו צנוע יותר לכל הפחות מכפיל 8, בטח ובטח כאשר מדובר במנייה שנסחרת בנאסד"ק שם בדר"כ מעריכים צמיחה הרבה יותר מאשר אצלנו בת"א.

כעת בטח תשאלו למה המנייה לא מקבלת את המכפיל הראוי לה ? התשובה לדעתי היא ברורה – הר המזומן הזה בעצם מסתיר את העסק הנחמד שנמצא מאחוריו ואף אחד לא ממש יכול לראות, משקיע שבאופן מקרי נתקל בנתונים של WILC  במקום לראות מכפיל 4.5 רואה היום בעצם מכפיל 12 ואם זה לא מבריח אותו התשואה על ההון כבר תעשה את העבודה. אם אנחנו מדברים על רווח צפוי של 27 מ' ב2013 כאשר זה מתחלק על הון עצמי של 340 מ' אנחנו מקבלים ROE של פחות מ8% – לא מזהיר במיוחד תודו, אבל כשחושבים על זה שמאחורי מסך המזומנים הזה נמצא עסק שזקוק לפחות ממחצית מההון הזה כדי לפעול אנחנו מגיעים כבר ל-ROE  גבוה מ16% וזה כבר לא משהו שהולך ברגל, זוהי בדיוק הבעיה של חברות דוגרות, גם כשהן חברות מוצלחות כמו ויליפוד די קשה להבחין בזה במבט ראשון.

תמחור כולל

כעת לאחר שיש לי את שני התמחורים אני כבר יכול להתחיל לדבר על מחיר מטרה, אם אני הולך על מכפיל שמרני של 8 אני מקבל שווי של 216 מ' לעסק התפעולי (לפי רווח שנתי מייצג של 27 מ') נוסיף את זה למזומן העודף בתמחור מלא ונקבל שווי של כ410 מ' ש"ח שמביא אותנו לאפסייד של מעל ל30% על המחיר כיום. אז נכון שלא מדובר פה באפסייד גבוה במיוחד אבל מצד שני גם הסיכון פה הוא מאד נמוך, וכאן אני מגיע בעצם לנקודה החיובית (כנראה היחידה) שיש להשקעה בחברות דוגרות מסוגה של WILC והיא שאנחנו מאד קרובים לרצפה. גם בהנחה שהעניינים לא ממש ילכו בכיוון שאני צופה (אולי מישהו יחליט שהגיע הזמן לעוד מחאה חברתית – בסך הכל הקיץ כבר מתקרב :-) ) כרית המזומנים של החברה אמורה להגן עלי, אפילו היום ולאחר עלייה של יותר מ50% במהלך חצי השנה האחרונה החברה בעצם נסחרת מתחת להון העצמי שלה ובקושי מעל לשווי נכסיה השוטפים נטו (NCAV) שעומדים על כ-300 מ' ושמורכבים ברובם מנכסים מוחשיים– 196 מ' זה מזומן עוד 80 מ' מלקוחות ויש כמובן גם את המלאי (45 מ') כל זה מול חוב כולל של 25 מ', אם נוסיף לכאן גם 30 מ' מהנכסים לטווח ארוך שמשויכים לנדלן שבו יושבת החברה (מבנה לוגיסטי בשטח של 8600  מ"ר באזור התעשייה של יבנה) ושכבר הופחת ב10 מ' לאורך השנים האחרונות למרות שריאלית ערכו עלה והוא שווה יותר מ40 מ' נקבל שהחברה נסחרת פחות או יותר סביב נכסיה המוחשיים ולכן יש פה גידור לא רע בכלל של הדאונסייד.

בצד של האפסייד אפשר לחשוב על כמה קטליזטורים פוטנציאליים, הראשון שביניהם הוא כאמור השיפור בתוצאות החברה שלהערכתי יביא את שני הרבעונים הבאים להציג עלייה של כ25-30% בהשוואה לאלו של שנה שעברה, שיפור שכזה אני מאמין שצפוי למשוך משקיעים חדשים ולדחוף את המנייה קדימה עד סוף השנה. להזכירכם – ברבעון האחרון החברה הודיעה עוד לפני פרסום הדוח על צפי לעלייה בהכנסות של מעל ל20%, ולאחר דברי ויליגר בשיחת הועידה יש סבירות גבוהה מאד שהודעה דומה תקדים גם את פרסום תוצאות הרבעון השני. דבר נוסף שיכול להציף ערך זה כמובן חלוקת חלק מהמזומן העודף למשקיעים, מכיוון שלדעתי המנייה נסחרת בדיסקאונט – הדרך האופטימלית ביותר לעשות את זה היא ע"י תוכנית רכישה עצמית של מניות, בספטמבר 2011 החברה אכן הכריזה על תוכנית כזו אך במהלך הרבעון הראשון של 2012 היא הפסיקה אותה לפני שהספיקה לרכוש יותר מדי מניות, חזרה מחדש לתוכנית הזאת תהיה בשורה מעולה למשקיעים. בנוסף ברור גם שדיבידנד גדול יעשה את העבודה ויציף ערך לבעלי המניות. בכל מקרה וכדי להיות כנה עם עצמי חשוב לי לומר שאני לא ממש אופטימי לגבי שתי האפשרויות האלה (של חלוקת המזומן) ונותן סיכוי די קטן של 10-20% שהן אכן תצאנה לפועל. הסיבה לכך היא שעד לשלב זה בעלי השליטה עדיין לא הראו סימנים לכך שהם מתכוונים להתחיל ולחלק את הכסף ולכן אין ממש סיבה לבנות על כך שזה יקרה בעתיד הקרוב וחבל כי די ברור לי שככל שהחברה תחזיר יותר מזומן לבעלי המניות (בדרך זו או אחרת) ותשפר את מבנה ההון שלה כך בעצם תלך ותעלה האטרקטיביות של המניה.

סיכום

אני מניח שחלק מהקוראים עשוי לחשוב שלהשקיע בחברה עם מדיניות הקצאת הון (Capital allocation) לא אופטימלית כמו של ויליפוד זה רעיון גבולי, אבל בסיטואציה הנוכחית אני חושב שלמרות זאת מדובר בהשקעה אטרקטיבית לטווח הבינוני עם פוטנציאל להפוך להשקעה טובה גם בטווח הארוך. אפשר לראות את ההשקעה הזו כהשקעה בחברה צומחת עם יופי של הגנת דאונסייד ואפשר גם להסתכל על זה הפוך ולומר שמדובר בסוג של Asset play עם Kicker שיכול להגיע מפוטנציאל הצמיחה. אני בכל מקרה הולך עם האופציה הראשונה וחושב שבמידה והתחזית שלי לגבי רווחי הרבעונים הקרובים אכן תתממש, הדיסקאונט הזה של ה30% ייסגר עד סוף השנה והחברה תסחר כבר בחודש דצמבר מעל ל9$. בנוסף חשוב לזכור גם את ההשפעה שיש לשער הדולר – פה להבנתי יש שני כוחות מנוגדים שבסופו של יום כנראה שדי מקזזים אחד את השני, מצד אחד רק השבוע הכריז הנגיד על הורדת הריבית וחזרה לרכישה של דולרים ולכן יתכן שבעתיד יהיו עליות בשער הדולר שיביאו לעלייה בשווי המנייה (נסחרת בדולרים) אך מהצד השני גם עלולות לפגוע בביצועי החברה מכיוון שעיסוקה העיקרי הוא יבוא, בשלב זה אני כאמור לא מייחס לזה חשיבות אבל כמובן שאני מתכוון לעקוב ולוודא שזה אכן נשאר כך. זהו, זה הסיפור של WILC, קודם לכן השנה החברה האם ויליפוד השקעות (בת"א) כבר הספיקה לתת לי תשואה לא רעה , עכשיו אני מקווה שגם הבת תלך בעקבותיה..

תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אני מחזיק במניות WILC וויליפוד השקעות אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות

Share Button

  24 Responses to “פרויקט הדוגרות הגדול (חלק ג') – ויליפוד אינטרנשיונל”

  1. היי ,
    תודה על הפוסט המעניין .
    כמה נקודות :
    1. ההנחה שעומדת על בסיס הערכה שלך הינה של רווח תפעולי רבעוני מייצג של 9M(על פי רבעון 2-2013 ),גם אם הרבעון השני יהיה 9M ,לא בטוח לגבי שאר הרבעונים . זו הנחה די חזקה שלא ראיתי ביסוס עבורה (לפחות לא בפוסט ) .

    2. "כעת לאחר שיש לי את שני התמחורים אני כבר יכול להתחיל לדבר על מחיר מטרה, אם אני הולך על מכפיל שמרני של
    8 אני מקבל שווי של 216 מ' לעסק התפעולי (לפי רווח שנתי מייצג של 27 מ') נוסיף את זה למזומן העודף בתמחור מלא
    ונקבל שווי של כ410 מ' ש"ח שמביא אותנו לאפסייד של מעל ל30% על המחיר כיום"

    השווי 216 מיליון הוא לא לעסק התפעולי אלא לכל העסק מאחר ונלקח רווח שנתי נקי של 27 מ' ולא רווח תפעולי .
    מאחר שהשווי הינו לכל העסק אין להוסיף את המזומן העודף …..

    3. למה לא להשתמש בDCF ?

    תודה מראש .

  2. למשקיע הנבון,
    קודם כל תודה על השאלות, הנה התשובות:

    1) ברור שיש פה שאלה לגבי האם התחזית שלי לרבעונים הקרובים היא נכונה – אני מקווה שכן אבל כמובן שיש סיכוי גם שלא. בכל מקרה התחזית הזו היא מה שעומד מאחורי כל רעיון ההשקעה והיא מבוססת על ההנחה שהחברה עלתה כיתה במכירות אבל השוק עדיין לא קלט את זה – כלל שההנחה הזו תתברר כנכונה אני מאמין שאני ארוויח כסף ואם לא הסיכוי שלי כמובן יירד. את ההנחה הזו אני בעצם מבסס על אמירות ההנהלה לגבי המשך צמיחה ושולי רווח גולמי משופרים ב2013 וכמובן גם על תוצאות הרבעון הראשון שאני נוטה לחשוב עליו כפחות או יותר מייצג.
    אני למשל לא רואה סיבה למה אחרי שני רבעונים של 9מ' החברה פתאום תחזור אחורה ותרד ברמת ההכנסות או הרווחים, כפי שאני רואה את זה לא מדובר פה באיזה פיק נקודתי אלא במגמה ומכיוון שתחום המזון הוא לא ציקלי (אנשים תמיד צריכים לאכול) כל עוד שלא יהיה שינוי מהותי בענף שילחץ את הרווחיות כלפי מטה (כגון מחאה חברתית #2) לא רואה סיבה לחזרה לרמות של 2012.

    2) לא ממש – שים לב שה27 מ' הם בעצם 36 מ' (רווח תפעולי) בניכוי מס ולא השתמשתי בשורת הרווח הנקי שמציגה החברה. באופן כללי – מה שעומד מאחורי הגישה של תמחור מכפיל NET CASH הוא שהמזומן העודף לא משמש בכלל לצורך התפעול, מה שהראיתי זה שאת ה27 מ' האלה החברה תוכל להרוויח גם אם מחר היא תחלק את כל ה200 מ' העודפים כדיבידנד וזה פשוט בגלל שהם לא חלק מההון החוזר והחברה לא משתמשת בהם לצורך תפעול העסק.

    לצורך הדוגמא – בוא ונניח שהחברה מחר מחלקת את כל המזומן העודף כדיבידנד ענק (200 מ') – שווי השוק שלה לאחר החלוקה יהיה 117 מ' ואם נלך רגע עם ההנחה שלי של 27 מ' שנתי נקבל מכפיל רווח נקי של 4.5 על השווי החדש, עכשיו בוא ונגיד שהשוק פתאום נזכר שיש פה משהו נחמד והמחיר עולה עד למכפיל 8 עד סוף השנה – כלומר שווי 216 מ'. שים לב שכל התהליך הזה קרה אחרי ה200 מ' שחילקנו אם לצורך העניין הייתה דרך תאורטית להחזיר לחברה את הדיבידנד ה200 בעצם היו מתווספים לשווי העסק והיינו מקבלים שווי 416 מ'.

    אגב אם הייתי משתמש בשורת הרווח הנקי הייתי מגיע ליותר מ27 מ' בגלל שלחברה יש הכנסות מימון (8 מ' ב2012) שמגיעות מהמזומן העודף אבל אז באמת הייתי חייב לחשב לפי כל השווי – בזה שבחרתי לעצור ולתמחר לפי שורת הרווח התפעולי (בניכוי מס) אני מנטרל את ההכנסות האלה ולכן מצד אחד לא מתחשב ברווחי המימון אבל מצד שני לא כולל את המזומן שמייצר אותם בשווי העסק.

    3) למה כן ? לטעמי שימוש במכפילים עושה את העבודה, בסך הכל מדובר באותה גברת בשינוי אדרת ולכן מעולם לא השתמשתי בDCF ובשלב זה אני די בטוח שזה יישאר ככה :-)

  3. סקירה יפה.
    אני מקווה שהאחים ויליגר מתחבטים בסוגיית הר המזומנים…
    מה בקשר לחנות ויליפוד בגבעתיים? לא סביר שזה ארוע נקודתי. החנות מתפקדת כבר למעלה מחצי שנה נדמה לי. נשאלת השאלה אם הם מתכוונים להקים עוד חנויות?
    שמחתי לקרוא ממך על כניסה לתחום ייצור גלידות וגבינות… אחרי שבעבר מכרו את אחזקותיהם בסלטי שמיר.
    אני מבין שיש כרגע פער בתמחור WILC מול ויליפוד האם בת"א? וזה השוק המשוכלל? כמה מניות ב ADR?

  4. היי גולי,
    תודה על התגובה.

    הר המזומנים הזה הוא אכן הסוגיה העיקרית, בשלב זה כאמור אני לא בונה על שינוי שם ומקווה שהשיפור בתוצאות יעשה את העבודה ויציף ערך, אבל במקביל אני משוכנע שבמידה ובעלי השליטה יעשו סימנים לכך שהם מתכוונים לחלוק קצת מזומן עם המשקיעים (רכישה או דיבידנד) הערך יגיע הרבה יותר מהר.

    לפי הדוחות החנות בגבעתיים היא סוג של פיילוט "במטרה לקדם את מוצרי וילי-פוד אינטרנשיונל ולשמש כמעין קבוצת מיקוד לבחינת יבוא מוצרי מזון חדשים". בקיצור נראה שבשלב זה מדובר בפעילות זניחה ושככה זה ימשיך לפחות בתקופה הקרובה, אם זה ישתנה אז זה בחלט יהיה משהו שחשוב לבדוק.

    לגבי ייצור הגלידות והגבינות – אני מקווה שהבנתי את זה נכון ושאני לא מטעה אבל זה אכן מה שהבנתי. בשיחה הוא אמר שההשקעה ברכוש קבוע (1.2 מ' דולר) הלכה למתקנים למוצרי גבינה שהם מפתחים בארץ + מתקנים לייצור גלידה, הנה הציטוט המלא:

    "We are building here a facility for the cheese products that we are developing here. We are going to have a second facility and also some facility to produce our ice cream which we are starting immediately after – in the middle of May. So we bought some – and we bought also, we build a facility to packing and slicing and grading all kind of cheese that we are importing."

    לגבי המניה בארץ או בחו"ל – לא מדובר פה בADR, החברה הונפקה בנאסדק והחברה האם מחזיקה במניות שלה אבל זו לא אותה חברה (לא מנייה דואלית).

  5. אוקיי תודה , הבנתי עכשיו יותר טוב את הרציונל הבסיסי מאחורי הערכת השווי שלך .
    אני עדיין לא מבין למה כתבת :" בוא ונניח שהחברה מחר מחלקת את כל המזומן העודף כדיבידנד ענק (200 מ') – שווי השוק שלה לאחר החלוקה יהיה 117 מ' … "

    למה אתה קובע ששווי השוק יהיה 117 מ' ,האם שווי השוק צריך להיות שווה להון העצמי ? למה ? מאיפה ההנחה הזאת ?

    תודה מראש .

  6. למשקיע הנבון.
    זה עניין טכני ולא קשור להון העצמי אלא לשווי שוק.
    כאשר חברה בשווי של 317 מ' מחלקת דיבידנד של 200 מ' שווי החברה יורד אוטומטית ל117 מ'.

  7. תודה על החומר באתר. האם תוכל לנתח גם את חברת האם?

  8. היי דודו,
    בכל מה שנוגע לפעילות המזון התוצאות של חברת האם בארץ הן פשוט נגזרת של הבת ואת זה כבר כיסיתי בפוסט.
    העניין הוא שאצל האם החלק שנובע מרווחי מימון הוא משמעותי יותר ומהווה פעילות בפני עצמו – ניתן לראות בדוח האחרון שהרווח ממימון גבוה יותר מזה התפעולי. כל עוד שוק ההון ממשיך להיראות טוב אני מאמין שהחברה האם תמשיך להציג רווחים לא רעים מצד שני צריך להיות מודעים לכך שהיא חשופה יותר לשינויי מגמה באזורים האלה.

    לסיכום – ויליפוד בארץ היא סוג של כלי השקעות מעניין שמשלב חשיפה לשוק יבוא המזון יחד עם חשיפה לשוק ההון :-)

  9. תודה.

  10. היי,

    עברתי שוב על הניתוח המפרה שלך ועדיין איני מבין כיצד אתה אמור "להיפגש עם הכסף". בעל השליטה כאן הוא "סופר דוגר" ודי ברור שבעלי המניות לא מעניינים אותו (אופייני בחברות קטנות בייחוד בארץ הקודש). אמנם כרגע המזומן נמצא במקום בטוח, אך מה יקרה אם בעל השליטה יתחיל למצוץ את הקופה בדרכים השונות ושוב האופייניות לארצנו?
    הסיטואציה באפל הינה דומה אך שם ישנם שומרי סף כדוגמאת איינהורן שיורדים לחייהם של מקבלי ההחלטות…

    תודה.

  11. אני משקיע בויליפוד *בגלל* המחאה החברתית כי זה מהלך קלאסי (בעיניי) על התרחבות התחרות בשוק המזון הישראלי.
    בשנתיים האחרונות למשל רואים יותר ויותר גבינות מיובאות שלהם במעדניות בסופרים.

  12. שבוע טוב
    לאחרונה חברת האם עלתה לי על השולחן
    התזה שלי היא שאנו קרובים למהפך בהקצאת המזומנים של החברה להלן הנתונים
    1. האחים ויליגר היום מנהלים ולא בעלי מניות [כמובן עם מיעט מניות ואפציות אבל בסה"כ אין להם יותר היום את האינטרס להשאיר את המזומנים הרבים שהיה להם בעבר לאחר שהם מכרו את החברה
    [תוך כדי שאני כותב את תגובתי האחים ויליגר עוזבים את החברה]
    מהלך שאני לא יודע אם הוא צפוי להשפיע לרעה על ביצועי החברה [למשל בדו"ח השנתי בעמוד 34 הם כותבים על הסכם עם ארלה שתלוי בהיותו של צבי ויליגר דירקטור בחברה מצד שני האחים ויליגר חתומים על אי תחרות ולא נראה לי שארלה תוותר על השוק הישראלי או על היותה של וילי פוד מוכרנית שלה כ"כ מהר] מצד שני הדוגרים הגדולים האלו יעזבו וסוף סוף הכסף יצא אפילו לפח במחינתי :) ומי אמר שזה כ"כ מפחיד שהם יעזבו את החברה הרי החברה טוענת שאין קושי להתחרות איתה אז למה שמנכ"ל רגיל גיל הוכבוים לא יוכל לנהל אותה ?
    2.הדירקטור שמואל מסנברג שהיה בלתי תלוי עזב את החברה עקב שינוי שליטה ?
    [ממתי בעל שליטה אמור להשפיע על יו"ר ועדת ההשקעות עם לא חילוקי דעות בנוגע להקצאת המזומנים]
    3. ברור שהרוכש [גרונובסקי ולאחר מכן גרטובי ואפילו גידמאק] מתכוונים לעשות משהוא בהון העצמי המופרז שבקופה
    4. השאלה עם גיל [המנכ"ל] מעונין להמשיך לנהל ועד כמה הוא מסוגל להוביל ללא האחים?
    ואם כל השטויות שכתבתי נכונים.

  13. נראית היום זולה מתמיד. אם חברת האם תחלק את המזומנים המיותרים וגם קבוצת האם תחלק את הדיבידנדים שלה בנוסף למזומנים שיש להם עצמה זה יהיה דיבידנד של מעל 100%.

  14. ההנחה שהחברה תחלק את ההון העצמי הוא לכאורה מופרך הרכישה בוצע ע"מ להשתמש בהון לתחזוקת פירמידה

  15. התזה לכאורה מתחילה להתממש
    אילן אדמון בעל נסיון רב בתחום המזון מונה כממלא מקום מנכ"ל
    אירם גריבר ששימש בעברו ככמנכ"ל פוליבה ואח"כ למשך שנתיים כסמנכ"ל תפעול אצלנו מונה כמנכ"ל
    גיל עדיין לא עוזב על בטוח החברה מנהלת איתו משא ומתן [הערה 6 בדוח על התפטרותו]

  16. […] ערך מוחלט כאן בבלוג באתר של גבי זי […]

  17. Только лишь раскройте произвольную категорию, и конечно вы теперь уже в течении долгого времени ни в
    коем случае не сможете подняться со
    домашнего места. Указанный сайт способен исполнить разнообразные сокровенные
    мечты. Обнаженные южанки, малюсенькие азиатки,
    горячие брюнетки и аналогично скрытые брюнеткиидеально знают, как молниеносно завести любого современного супруга.
    Практически все подобные нимфоманки являлись разбужены как никогда для того, затем чтобы делать радостное мужчинам.
    Все мы усердствуемся каждый божий
    день обновлять на веб-сайте.
    Вы постоянно отыскать нечто новационное и
    постоянно горячее. Уникальные премиальные фотки размещены большинству полнолетним посетителям.
    Присоедините сайт в закладки вашего интернет браузера и конечно в том случае лично вы
    точно совершенно не посеете его и поэтому можете заняться мастурбацией в произвольное
    свободное время дня и также ночи.

    для продолжения нажмите

  18. Отклик на таковой вопрос
    может показаться разительно лёгким: действительно же, на
    том веб-сайте, который рекомендует перечисленное выполнить.
    Однако все реально легко с этой стороны да и в разы сложнее, чем реально окзывается, с другой.

    Заблаговременно просто-напросто потребно делать
    выбор онлайн-ресурсы вместе с хорошей выборкой порно видео – это конечно доставит возможность извечно выбирать
    те видео, каковое вводит в возбуждение и конечно которое-нибудь есть
    желание взглянуть. В таком случае что если уж на ресурсе итого
    один или два десятков видео, то больше всего-лишь
    на долгое время всего этого никак не хватает.

    Аналогично довольно очень важно ознакомляться данные апдейтов – они обязаны существовать довольно частыми, в совершенстве
    – повседневными. Все это даёт юзеру желанный времяпрепровождение и также изрекает об этом, что руководство интернет-ресурса
    истинно об нем печется, как будто
    заботится и также о собственных пользователях.

    Кроме того, избирая, где смотреть порно онлайн, следует обращать внимание так
    же на так называемые стилевое различие.
    Это конечно все-таки абсолютно не
    частная сборка, так например что
    в тех местах подобает быть выставлено все, что только сможете себе лично вообразить – однако, само собой разумеется же, то, что показать нельзя.

    для продолжения нажмите

  19. Решение для такой вопрос кажется необыкновенно незамысловатым: очевидно же, на
    том web-сайте, тот который советует это конечно создать.
    Зато все точно легко и просто
    с одной стороны так же на порядок труднее, чем показалось бы, с другой.

    Изначально в итоге следует сортировать web-ресурсы
    не без отличной выборкой ххх видео – это дает функцию каждый раз выбирать те видеороликов, которое-нибудь заводит и потом тот или другой хотелось бы
    узнать. Так что если уж на сайте всего множество десятков видео роликов, тогда больше всего-навсего на долгое время его отнюдь не
    достаточно.
    Ещё весьма самое главное изучать
    данные апдейтов – они конечно обязаны присутствовать очень частыми, в идеале – каждодневными.
    Перечисленное даёт юзеру приятный досуг и еще говорит
    об том, что верхи web-ресурса истинно об нем беспокоится, как хлопочет и о привычных пользователях.

    Аналогично, выбирая, где посмотреть порно online,
    потребно обращать внимание и на жанровое многообразие.

    Перечисленное все-таки не индивидуальная подборка, так что например требуется стать показано все, что только возможно для себя изобразить – да
    и, разумеется же, то, что представить
    немыслимо.
    для продолжения нажмите

  20. Где сегодня можно посмотреть
    порно бесплатно? Многие задаются данным вопросом, не проверив данный сайт: видели вот по этой ссылке
    Ведь только здесь предоставляют к просмотру лучшее порно Рунета, совершенно без оплат и подписок.
    Присоединяйся и смотри топ порно бесплатно уже
    сегодня!

  21. Где сегодня можно посмотреть порно
    бесплатно? Многие задаются данным вопросом, не проверив данный сайт:
    регулярно смотрю тут
    Ведь только здесь предоставляют к
    просмотру лучшее порно Рунета,
    совершенно без оплат и подписок.

    Присоединяйся и смотри топ порно бесплатно уже сегодня!

  22. Где сегодня можно посмотреть порно бесплатно?
    Многие задаются данным вопросом, не проверив данный сайт:
    вот же то что искали все
    Ведь только здесь предоставляют к просмотру лучшее порно Рунета, совершенно без оплат и
    подписок. Присоединяйся и смотри
    топ порно бесплатно уже сегодня!

  23. Где сегодня можно посмотреть порно бесплатно?

    Многие задаются данным вопросом, не проверив
    данный сайт: по этой ссылке всё
    Ведь только здесь предоставляют к просмотру лучшее порно Рунета, совершенно без оплат и подписок.
    Присоединяйся и смотри топ
    порно бесплатно уже сегодня!

  24. Которым понравились и аналогично
    меловые, да и темные конечности,
    самое важное – величавый размах.

    жгучие брюнетки порно рады созидать никак не исключительно
    горловой оральный секс, но и аналогично красивый куни,
    они конечно совместно с блаженством участвуют в
    пакетных забавах и поэтому ни в коем случае не
    смущаются расставлять ступни на общих местах.
    Все эти по правде развратные вещи
    стабильно склонны к чувственным похождениям и конечно не воздерживаются ни
    от коих экспериментов, в т.ч.

    весьма горячие.
    Вот нашел дополнение к этой рубрике.
    Контент по адресу: смотреть порно фильм

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

test 123