נוב 262014
 

מניית ארית תעשיות סיפקה לנו היום (בעצם כבר אחרי חצות אז אתמול) הזדמנות נוספת לחזות בנפלאות הבורסה המקומית.

המנייה שכוחת האל הזו, שבימים כתיקונם לא מרכזת יותר מדי עניין והמחזור הממוצע שלה עומד על פחות מ 15 אלף ש"ח ביום, הראתה לפתע סימני חיים. אני מניח שלא הרבה מכם (אם בכלל) עוקבים אחרי החברה או המניה הזו אבל במידה ויש ביניכם כאלה בטח גם הם כמוני הסתקרנו למראה התופעה וחיש קל קפצו להם למאיה כדי לעמוד על פישרה . אתם בטח יכולים לנחש שמאיה היתה מופתעת בדיוק כמוני, נכון לשעות הבוקר המאוחרות אף אחד לא ממש  טרח לעדכן אותה בשום דבר – בקיצור תעלומה. מצד שני אופי המסחר שכלל הרבה מאד עסקאות קטנות העיד על כך שלא מדובר בקונה בודד שאולי נחשף למידע מוקדם אלא במספר גדול יותר של קונים – ומכאן עלתה השאלה מה לעזאזל הם יודעים ומאיפה ?

אבל, כפי שידוע לכל, תעלומות טבען להפתר וגם התעלומה הזו נפתרה חיש מהר, מה מסתבר ? היום בבוקר התפרסמה לה כתבה תמימה למראה באתר "הפופולרי" ISRAEL DEFENSE תחת הכותרת משהב"ט ירכוש מרעומים לפגזים ממפעל "רשף טכנולוגיות"". בכתבה מדווח הכתב אור הלר (כן, זה מערוץ 10 – מסתבר שהוא גם חוטא בכתיבה) על הזמנה בסדר גודל של 60 מ' ש"ח שאמורה להגיע לחברה ממשרד הבטחון. רשף למי שלא יודע, היא חברת בת של ארית תעשיות ומהווה את עיקר הפעילות של החברה ומשכך לא ממש מפתיע שמניית ארית תעשיות הגיבה לידיעה הזו בצורה חיובית. החברה הזו שצבר ההזמנות שלה הלך והתדלדל לו באופן עקבי במהלך השנה האחרונה כבר נראתה על פי תהום (כפי שקרה כבר בעבר) וההזמנה הזו אמורה להחזיר את החברה לחיים.

בנוסף ל"הגנת ישראל" גם אתר החדשות רוטר הגדיל לעשות ופרסם ידיעה קצרה על העסקה הצפויה. כך יצא שהקוראים הזריזים וחובבי ההרפתקאות הגיעו להם ומניית החברה סיימה את היום בעלייה של כ15% ובמחזור חריג של קרוב לחצי מליון ש"ח – לא לצחוק, במנייה הזו זה לא מעט. לאורך שעות המסחר לא יצאה שום הודעת בורסה מסודרת מטעם החברה ומאיה נשארה בשתיקתה, אבל בשעה 18:45 החברה סוף סוף הוציאה לה הודעת הבהרה ובה היא פחות או יותר מאשרת את דבר העסקה. אבל רגע, זה לא נגמר פה, כנראה שהנהלת החברה החליטה שאם הם כבר הם נשארו אחרי 6 בערב עדיף כבר לנצל את זה כדי לדווח על כל ההתפתחויות האחרונות וכך יצא שדקה לאחר מכן ב 18:46 יצאה הודעת בורסה נוספת לפיה החברה עברה בהצלחה ניסוי של הצבא ההודי כחלק ממכרז מאד משמעותי שבו היא משתתפת, ההודעה הזו באה לאחר שרק בשבוע שעבר הודיעה החברה על כך שנכשלה בניסוי של מוצר אחר גם הוא עם הצבא ההודי – בקיצור, מסתבר שגם חדשות טובות באות בצרורות ..

עבדכם הנאמן שעקב בעניין אחר ההתרחשויות החליט גם הוא באקט של הזדהות עם תושבי הדרום לתרום למאמץ הלאומי ורכש לו מעט מניות, אמנם באיחור קל אבל עדיין – שלא יהיה משעמם. בנוסף לכך ובמסגרת הלקחים שהופקו במהלך תחקיר הארוע התקבלה גם ההחלטה להוסיף את ISRAEL DEFENSE באופן מיידי ל-RSS feed שלי, איך אומרים ? שנית מצדה לא תיפול. עכשיו נשאר רק לחכות ולראות האם "קנה בשמועה, מכור בידיעה" הותיק והטוב עדיין מחזיק מים.

תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אני מחזיק במניית ארית תעשיות אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך.  יש לקרוא את הסרת האחריות

Share Button

  21 Responses to “ארית תעשיות, קנה בשמועה ?”

  1. ראית היום את הדוחות של אלספק ושל נקסטקום?

  2. היי יניב,
    את הדוח של נקסטקום ראיתי ואהבתי.
    למען הגילוי הנאות יש לי שם פוזיציה די נאה (קרוב ל4% מהתיק) שפתחתי קודם לכן השנה. במקרה של החברה הזו, נראה לי שהשוק עדיין לא עיכל את רמת המכירות\רווחים החדשה של החברה – בנוסף לכך הכניסה לתחום הולכת הגז נראית כבעלת פוטנציאל לא קטן שעדיין לא בא לידי ביטוי. האמת היא שבדר"כ אני פחות אוהב חברות קבלניות מהסוג הזה שעובדות על מרווחים צרים וכו' אבל במקרה הזה חרגתי . בעיקר בגלל שמדובר בחברה שלמרות שהיא קטנה מחזיקה בפרויקטי עוגן (כמו פרישת התשתיות של הוט), כל הזמן עובדת על פתיחת ערוצי הכנסה נוספים, מייצרת תשואה על ההון של כ20% (מאד לא טיפוסי לחברות מסוגה) והכי חשוב נמצאת מתחת לראדר של המשקיעים.

    מבחינת המחיר נראה שמרווח הבטחון פה (גם לאחר העלייה היום) הוא בריא, נכון להערב זו החברה נסחרת סביב 45 מ' ש"ח, כאשר במאזן שלה יש מזומן בניכוי חוב לט"א של 15 מ', אם נקח את קצב הרווחים של השנה כמייצג נקבל שהחברה נסחרת במכפיל 3 בניכוי מזומן, בקיצור – לא מעט בשר.

    את הדוח של אלספק עדיין לא קראתי בעיון (אין אחזקה).
    אני זוכר שהם נמצאים במגמת שיפור כבר זמן מה ומרפרוף קצרצר בדוח נראה שהיה להם רבעון שלישי חזק במיוחד, אבל עד שאתעמק אני לא אוכל לומר אם מדובר במשהו חד פעמי או שגם פה מדובר בעלייה אמיתית בכח הרווח.
    אם יש לך תובנות – אשמח לקרוא אותן, אולי עוד לא מאוחר להצטרף :-) ..

    —–

    תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אני מחזיק במניית נקסטקום אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  3. אשתדל במהלך סוף השבוע – אם לא תגיע לזה לפניי.
    ואימפריית מגבונים יש לנו פה, בין ספאנטק, שלא"ג ועל בד, התוצאות פשוט יוצאות מן הכלל (מחזיק בשתיים הראשונות, החזקתי בשלישית בעבר ושוקל שוב).

  4. היי חברה,

    אני חושב שלמרות התוצאות חלקן נאות מאד בבורסה רוב החברות נסחרות במלואם או מאד קרוב למחיר המלא ולא נשאר לנו מרווח ביטחון.

    עקב ריבית נמוכה בצורה קיצונית הבורסה לא יורדת בחדות.

    אך זה לא ימשך לנצח ואין לקנות בלחץ.

    אני אישית מחזיק ב10 אחוז מניות וכל השאר מזומן.

    החברה היחידה שאני רואה לנכון לנות במחירים הנ"ל היא פניקס חברה לביטוח, אשר עושה עבודה טובה ונסחרת נמוך מהשווי שלה בצורה משמעותית.

    נ.ב. תמשיך לכתוב ולעדכן זה ממש כיף ומעניין.
    תודה לך.

  5. ליניב,
    חיכיתי לסיכום שלך על אלספק :)
    והאמת היא שבזמן שחיכיתי הייתי חייב להפיג את השעמום אז עברתי שוב על הדוח ועל הדרך כבר פתחתי פוזיציה קטנה (שאולי תגדל בהמשך).

    כבר סיכמנו שהרבעון האחרון היה חזק מאד, השורה העליונה הייתה הגבוהה ביותר השנה והשורה התחתונה היתה גבוהה משני הרבעונים הראשונים גם יחד. בנוסף לזה ניתן לראות שהצבר פחות או יותר נשאר אותו דבר מה שאומר שכנראה שגם הרבעון הבא צפוי להיות דומה לאחרון מה שישים את החברה על רווח שנתי של קצת יותר מ12 מ'.

    גם אם נקח את שווי השוק היום לאחר העליות האחרונות נקבל מכפיל רווח נמוך מ-7, בנוסף לזה, במאזן החברה עדיין שוכבים להם כמה מיליונים במזומן שנשארו לאחר הדיבדנד הבשרני שהם חילקו רק לפני מספר חודשים, ננכה אותם מהשווי ונקבל שהמכפיל יותר קרוב ל-6 מאשר ל-7.

    אם מניחים ששער הדולר והרווחיות הגולמית של האחרון תחזיק מים גם בהמשך – המכפיל כנראה נמוך עוד יותר.

    שורה תחתונה – מחזיק טרי.
    ותודה כמובן.

    תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אני מחזיק במניית אלספק אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  6. ליניב #2,

    לגבי אמפריית המגבונים (אהבתי את השם) נראה שאתה צודק.
    הזכרת את שלא"ג, ספאנטק ועל-בד ויש כמובן גם את אבגול הגדולה יותר בתחום הבדים לא-ארוגים.
    החברות האלה תמיד הרגישו לי כאילו הן מתומחרות באופן מלא מה שלא ממש הפריע להן להמשיך לעלות ולייצר יופי של תשואות למחזיקים.
    היחידה שהשקעתי בה בעבר (בכמה הזדמנויות) היתה ספאנטק וגם את זה עשיתי דרך ניסן ולא ישירות.
    מה שמעניין לראות זה שעל-בד נסחרת במכפיל נמוך משמעותית ביחס לשאר:
    ספאנטק – 13
    אבגול – 14.5
    שלא"ג – 13
    על בד – 6.7

    יש לזה כמובן מספר סיבות (הדוח האחרון של על בד כנראה לא מייצג – הוצ' מימון נמוכות וכו') אבל לא בטוח שהן מצדיקות פער כלכך גדול. כשאני חושב על זה, זה יכול להיות נושא מעניין לפוסט – יאללה אני אתחיל לעבוד על זה :)

  7. היי דרור,
    קודם כל תודה על הפרגון.

    לגבי זה שהשוק יקר, אני מוכרח לומר שאני מסכים אתך ועד לאחרונה החזקתי לא מעט מזומן פשוט כי לא מצאתי יותר מדי מניות להחזקה ארוכת טווח. אבל אז באה עונת הדוחות האחרונה ודי טרפה את הקלפים לטעמי, במהלך השבוע שבועיים האחרונים יצאו לא מעט דוחות מצויינים, כנראה שהרבה בגלל הדולר אבל לא רק.. אני יכול לומר שהיום אני כבר מחזיק הרבה פחות מזומן :) יש לי חבר שאומר שהעולם דינמי – צריך להסתגל .. בשורה התחתונה ברור שלסביבת מאקרו יש השפעה על ביצועי החברות אבל אני לפחות נוטה להתעלם מזה ולכן במידה ואני נתקל במניות שנסחרות בזול אני קונה ולא ממש אכפת לי מה קורה עם השוק. לאחרונה כאמור, זה קרה לא מעט פעמים.

    לגבי הפניקס, אשמח אם תוכל להרחיב.
    על פניו, אני מסכים שהיא נראית "זולה" – נסחרת כרגע ב3/4 על ההון למרות שהROE שלה השנה עומד על 13% (20% בשנה שעברה) אבל עם כל מה הלא נודע שיש כרגע סביב התחום, רגולציה וכו' אני לא מתיימר לקבוע אם היא זולה בצדק או לא.

    לאחרונה גם קיבלנו data point משמעותית לגבי השווי שלה עם פרסום פרטי עסקת הרכישה של תשובה\קושנר, בתחילה דובר על מכירה לפי שווי של 3.4 מיליארד אבל רק בשבוע שעבר התבשרנו על כך שהרוכשים ביקשו "הנחה" רצינית שמשקפת שווי של 2.7 מיליארד וזה כבר נמוך מעט מהשווי בו החברה נסחרת היום. כאמור אני לא מתיימר לחוות דעה לגבי השווי אבל נראה לי שלפחות בטווח הקצר\בינוני מחיר העסקה (באם תתרחש) הוא שיקבע את "השווי האמיתי".

  8. אני מודה שזה מאוד נוח לקרוא את הניתוחים שלך במקום לעשות את זה בעצמי… (-:
    (אני מתכוון למכור את ספאנטק אחרי הדיבידנד ולקנות חזרה את על בד).
    וטכנית, אגב, יש המון המון מניות מהשורה השנייה שנמצאות על סף (או ב)פריצה. ארד, המלט, אנליייט, פרוטרום, ספאנטק ושלאג כמובן, נובה…
    (וויליפוד עשתה מהלך מרשים מיד אחרי שמכרתי אותה… יכול להיות שאקנה חזרה אחרי תיקון)

  9. זהו, הגיעה הידיעה..
    אמנם לקח לחבר'ה במשרד הבטחון קצת זמן, שלושה שבועות ליתר דיוק, אבל היום היא סוף סוף סיפקה לארית את ההזמנה האחרונה (מתוך 3) וכצפוי הסכום של שלושת ההזמנות עומד על 58 מ' ש"ח – קרוב מאד ל60 מ' עליהם נכתב בכתבה שפורסמה טרם הדווח הרשמי של החברה – מסתבר שלפעמים אפשר להאמין למה שכותבים בעיתון – לפחות ב-Israel Defense :) . כפי שכתבתי בגוף הפוסט מדובר בבשורה טובה מאד לחברה – ללא ההזמנות האלה היא כנראה לא היתה יכולה להמשיך ולהתקיים עוד זמן רב במתכונת הנוכחית ונכון להיום יש להם עבודה לעוד שנתיים. כעת החברה יכולה להמשיך ולהתרכז בכל מה שקשור למכרזים בהודו – זכייה באחד מהם כבר תהיה משמעותית הרבה יותר בשבילם מההזמנה האחרונה.

    בכל מקרה ולצורך הגילוי הנאות אני את האחזקה שלי במניה מכרתי כבר קודם לכן. כפי שניתן היה להבין מהפוסט לא מדובר היה באחזקה גדולה במיוחד אבל הרווח המהיר בהחלט פיצה על כך. יותר חשוב מכך זה ששוב הוכח ש"קנה בשמועה מכור בידיעה" עובד לא רע בכלל.

    —–

    תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אינני מחזיק במניות ארית תעשיות אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  10. מאחר וזהו בלוג העוסק בהשקעות ערך,
    האם לאור צבר הזמנות של 85 מלש"ח, לפני הפוטנציאל ההודי,
    וממבט על תוצאות השנים הקודמות במצגת האחרונה,
    מחזור 2011 – 42 מלש"ח, רווח נקי 15 מלש"ח,
    אתה לא מוצא לנכון להחזיק בהשקעה הזו לטווח ארוך ?
    מאחר ומכרת, אני מסיק שלא ומעניין אותי לדעת מדוע ?
    תודה

  11. היי DAN,
    תודה על התזכורת :)

    נכון שכפי שזה נראה החברה עומדת להרוויח בשנתיים הקרובות פחות או יותר את השווי שלה מה ששם אותה תאורטית על מכפיל 2, העניין הוא שעל פי ניסיון העבר שלי מה שקורה שם בפועל לא תמיד תואם את הצבר (כתבתי על זה בעבר כאן – http://www.erech-muhlat.com/archives/1024), אם לשפוט לפי העבר יש סיכוי לא מבוטל שהצבר ל-2015-16 "יגלוש קדימה" ובמידה וזה יקרה ההכנסות עלולות להמרח על יותר שנים מה שירכך את שורת הרווח. זה מביא אותנו שוב לסיפור ההודי – במידה והחברה תזכה ולו באחד מהמכרזים – בינגו – אפשר לפתוח שמפניות, אך במידה ולא – קשה לי לראות באופק קטליסט שיקח את המניה קדימה (אולי דיבידנד שיגיע במהלך שנה הבאה – אבל לא בטוח).

    הסיטואציה הזו לא גרמה לרצות להחזיק לטווח ארוך והחלטתי לקחת את הרווח המהיר, להגיד תודה על החוויה המתקנת ולהמשיך הלאה, אבל אני בהחלט יכול להבין אחרים שיחליטו כן להחזיק במניה. גם אני אגב לא מתחייב שלא לחזור במידה והמחיר שוב יראה לי אטרקטיבי..


    תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אינני מחזיק במניות ארית תעשיות אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  12. ע"מ – רק מפנה את תשומת לבך לפער הבלתי סביר שנפתח בין התנועה של ויליפוד האם והבת. תפתח גרף משווה בגוגל פייננס (הסמל של החברה האם הוא WLFD) ותבין למה הכוונה. במיוחד בימים האחרונים, אבל באופן כללי מאז חודש מאי.
    הייתי מצרף צילום מסך אילו רק אפשר היה…
    (ושאפו על הפעולה המהירה באלספק. אני לא הספקתי.)

  13. היי יניב,

    נכון – לאחרונה הדיסקאונט על הNAV של ויליפוד השקעות גדל. יש לזה שני גורמים עיקריים:
    1) העלייה בשער הדולר שהביא וילי-אינטרנשיונל לשווי גבוה יותר.
    2) הירידה החדה בשווי של ויליפוד השקעות בבורסה הישראלית.

    הפרסומים היום על הכוונה של אינטרנשיונל לרכוש את אחזקתה של נץ במנדלסון תשתיות (רק הפעילות בארץ כי הפעילות בחו"ל נמכרה ממש לאחרונה) מעט מטרידים לטעמי – גם מדובר בעסק שונה לגמרי מעסקי המזון וגם המחיר (כפי שפורסם בעיתון שחשף את פרטי העסקה) לא בטוח שאטרקטיבי. בכלל – הכיוון של גרנובסקי לא ממש ברור עדיין ואי-הודאות גדולה.

    עכשיו השאלה העיקרית היא מה יסגור את הפער – ירידה של הבת (WILC) או עלייה של האם :) ?

    וכמובן התזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אינני מחזיק באף אחת ממניות ויליפוד או מנדלסון אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  14. אני מסכים לגמרי לגבי מנדלסון – אני כרגע בכיוון של להוריד את וילי פוד לחלוטין מהכוונת שלי. הדברים שם מתחילים להתנהל לא טוב. בין קופת המזומנים העצומה לתמחור המגוחך העסק מפתה, אבל אם גרנובסקי מתכוון לזרוק את קופת המזומנים הזאת על עוד עסק שאין לו מושג איך לנהל… טוב זה לא ייגמר.
    (אני חזרתי להחזיק קצת בוילי פוד מ-1470, ומחפש כרגע לצאת. אולי העלייה ב-WILC מאתמול תחלץ אותי.)

    אגב – הפער בין השתיים אינו קשור רק לשער הדולר – הן פשוט נעות בכיוונים הפוכים מאמצע דצמבר. קח את 14 בדצמבר כנקודת מוצא ותרא שוילי פוד ירדה 11%, ו-WILC עלתה 3%. תוסיף את העלייה מאמש ואנחנו כבר ב-17% הבדל.

  15. בינתיים נראה שהאחים ויליגר עשו סיבוב מדהים על גרנובסקי.
    (וגם עלי, אבל זה פחות מעניין).
    מכרו ביוקר, יקנו חזרה בזול, לא הרפו מהמושכות אפילו לרגע.
    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,l-3654339,00.html
    לא ייאמן.

  16. היי יניב,
    מתנצל על העיכוב בתגובה – עסוק מאד בימים אלה אבל לקראת עונת הדוחות מנסה לחזור לעניינים :)
    וכן, כמו שזה נראה – יש פה פוטנציאל לשידור חוזר של הסיפור עם גאידמק.
    יהיה מעניין לעקוב ולראות איך זה ייגמר..

  17. ואם כבר דוחות: נקסטקום (מחזיק מזה זמן).
    8 מיליון רווח, פחות מ-50 מיליון שווי שוק, צומחת יפה ועם שאיפות.
    כמעט נקייה מחובות.
    (כבר מכרת את אלספק או שאתה ממשיך איתה?)

  18. את אלספק מכרתי לאחר הדוח האחרון – ציפיתי לרבעון רביעי שיזכיר במשהו את הרבעון הקודם וכשזה לא התממש החלטתי לוותר על הדיבידנד, לקחת את הרווח ולהמשיך הלאה.

    את נקסטקום אני עדיין מחזיק.
    לאחרונה היא קצת התממשה ואני מקווה שזה לא מעיד על הבאות, בכל מקרה כרגע אני מחכה לדוח כדי להבין אם מגמת השיפור שם ממשיכה. בהצלחה לשנינו :)

    תזכורת – אין בנאמר משום המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך או כתחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של אדם ספציפי. כמו כן, נכון לעכשיו אני לא מחזיק במניות אלספק וכן מחזיק במניות נקסטקום אך אני עשוי לקנות או למכור אותן מבלי להודיע על כך. יש לקרוא את הסרת האחריות.

  19. "מחכה"? הדוח יצא היום.

  20. יניב – זה מה שקורה כשעונים תוך כדי עבודה :)
    בזמן שעניתי לא ידעתי שהדוח השנתי כבר יצא, גם את התוצאות שנתת איכשהו פספסתי.
    מסקנה – אם עובדים לא מגיבים..

    בינתיים הספקתי להגיע הביתה ולעבור ברפרוף על הדוח.
    הרבעון הרביעי היה פחות טוב מקודמיו אבל למרות זאת וכפי שציינת קודם – השנה הסתיימה עם רווח נקי של מעל 8מ'.
    בשווי הנוכחי החברה נסחרת במכפיל 6, אם ננקה את המזומן נטו (כ15מ'ׂ נקבל מכפיל 4) ככה שהמחיר לפחות לטעמי עדיין זול.

  21. (-:

    וגם, נדמה לי שחברות מהסוג הזה, ה"כבד", מאוד קשה – ולא הוגן – למדוד מרבעון לרבעון.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

test 123