ספט 252014
 

שוב חוזר הניגון, הבטחתי לחזור לכתוב יותר אבל מה לעשות שהמציאות חזקה יותר מכל בלוגר עצלן וארועי הקיץ האחרון לא תרמו גם הם למוטיבציה. נוסיף על כך את העובדה שלאחרונה גם הרבה יותר קשה לי למצוא רעיונות חדשים וזולים והנה שוב חוזרים לבלוג שומם ודומם. אז כדי בכל זאת לתת איזשהו סימן חיים חשבתי לכתוב פוסט קצר off-topic ולחלוק אתכם מדיה שגיליתי מחדש ממש לאחרונה – הפודקאסטים.

פודקאסט למי שלא מכיר ויודע הוא פחות או יותר הגרסה הווקאלית לבלוג, מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת את ההעלאה של קבצי מולטימדיה (בעיקר אודיו אבל גם וידאו)  לאינטרנט בצורה מסודרת וע"י כך יכול המחבר לייצר לעצמו סוג של "ערוץ רדיו אישי" אליו הוא יכול להעלות אי-אלו תכנים שהוא רוצה. היתרונות של המדיה הזו על פני הרדיו המסורתי נובעים מהיכולת של המאזינים להאזין לפודקסטים שמעניינים אותם בכל זמן שנח להם, כאשר ניתן לבחור להאזין אונליין (streaming) או פשוט להוריד אותם למחשב\טאבלט\סמארטפון וע"י כך להאזין להם גם כאשר חיבור לאינטרנט אינו זמין. בנוסף לכך ובדיוק כמו עם בלוגים קיים שירות RSS ייעודי לפודקסטים מה שהופך את ההרשמה אליהם מאד נוחה – פשוט מוסיפים אותם לפיד ובכל פעם שעולה פרק חדש מקבלים עדכון.

כעת חלקכם ודאי שואלים את עצמכם מה הוא נזכר עכשיו? הרי פודקאסטים זה חדשות ישנות והם נמצאים בסביבה כבר הרבה מאד שנים. אז נכון, אני זוכר שכבר באייפון הראשון שקניתי (עוד שלפני שאנדרואיד היה בסביבה) נתקלתי באופציה הזו באייטיונז ומיד הלכתי לחפש אילו חומרים ניתן למצוא שם. הבעיה היתה שבזמנו הפלטפורמה הזו היתה לא ממש פופולארית והמבחר היה מאד מצומצם. מאז לא דגמתי את הנושא יותר מדי עד שלאחרונה נתקלתי במספר פודקאסטים שלטעמי שווה מאד להכיר, שניים תוצרת חוץ ששייכים לעולם ההשקעות והכלכלה והשלישי מקומי שעוסק בהיסטוריה של המדע\טכנולוגיה.

Value Investing – Thought Leader Interviews (קישור)

הפודקאסט הזה שייך לבחור בשם John Mihaljevic שחלקכם אולי קרא את הספר שלו – The manual of ideas . הפודקאסט שלו בנוי משורה של ראיונות עם מנהלי קרנות ומשקיעי ערך ידועים יותר וידועים פחות כאשר בדומה לספר הוא מדבר איתם על הדרכים השונות בהם הם נוהגים למצוא רעיונות השקעה כמו גם על נושאים נוספים שקשורים לקריירה שלהם, לסגנון ההשקעה המועדף עליהם וכן הלאה. בפרק הראשון לדוגמא הוא מראיין את הווארד מרקס מ- Oaktree Capital, ובהמשך ישנם ראיונות גם עם ג'יימס מונטייר (המשקיע\סופר), גיא ספיר ואפילו עם הבלוגר ג'ף גאנון. הסדרה שלו עומדת כרגע על 53 פרקים כאשר אורכו של פרק טיפוסי הוא בין 30 ל-40 דקות. אני לא יכול לומר שמדובר בפרקים שמספקים תובנות משנות חיים אבל אני בהחלט חושב שהם שווים האזנה.

Master in business – Bloomberg (קישור)

פודקאסט מושקע שעלה לאויר לפני מספר חודשים (חודש יולי השנה) והוא שייך לבארי ריטהולץ שעומד מאחורי הבלוג הותיק “The big picture”. הפודקאסט הזה דומה מאד בסגנונו לזה של מיכאלביץ' וגם הוא עוסק בראיונות בנושאי השקעות אך הוא עושה את זה מנקודת מבט רחבה יותר. ככל הנראה, העובדה שהריטהולץ הוא המראיין כמו גם שהפודקאסט הזה נמצא תחת האכסנייה המכובדת של בלומברג עוזרת לו להגיע לשמות הגדולים ביותר בתחום כך שבין 11 הפרקים שעלו עד עתה ניתן למצוא ראיונות עם ג'ים צ'אנוס, ג'יימס אושאנסי ועוד מספר דמויות מפתח בעולם ההשקעות\כלכלה. יתרון נוסף לפודקאסט הזה על זה הקודם הוא שכאן המחבר הוא נמרץ יותר ונכון להיום פרק חדש עולה לאוויר כל שבוע.

עושים הסטוריה עם רן לוי (קישור)

הפודקאסט הזה לא ממש קשור להשקעות אבל אני חושב שלחובבי ההסטוריה, המדע והטכנולוגיה מביניכם שעדיין לא נחשפו אליו שווה מאד להכיר אותו. מחבר הפודקאסט הוא בחור ישראלי חביב בשם רן לוי (מהנדס אלקטרוניקה במקצועו) שבזמנו הפנוי יצר פודקסט שברובו עוסק בהסטוריה בעיקר בהקשר של מדע וטכנולוגיה. הפודקאסט הזה הוא מאד מושקע (לפחות הכי מושקע שאני מכיר בעברית) ובין מגוון הנושאים הרחב שבהם הוא עוסק כמו רובוטיקה, חלל, פיזיקה, ביולוגיה, מחשבים ועוד – תוכלו למצוא גם פרקים שעוסקים בנושאים מעט קרובים יותר לכלכלה והשקעות כמו "להרוג את המפלצת- על ההיסטוריה של האינפלציה (פרק 98)" או "ההיסטוריה של הפנסיה (פרק 135)". נכון להיום הפודקאסט מכיל 149 פרקים בנושאים שונים ומשונים כאשר אורכו של פרק ממוצע הוא כשעה ואני די בטוח שכל אחד מכם ימצא שם לא מעט פרקים שיעניינו אותו. אני לפחות יכול להעיד שלמדתי שם לא מעט דברים חדשים גם כאשר מדובר היה בנושאים (שחשבתי) שאני מכיר לא רע בכלל.

פודקאסטים שווים נוספים.

Value Investing Bootcamp – Nick Kraakman–  עשרים פרקים שעוסקים בעקרונות הבסיסיים מאחורי השקעות ערך, מיועד למשקיעים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

Taking Stock – Bloomberg  – פרקים שמשודרים על בסיס יומי ועוסקים בניתוח של מניות\חברות ספציפיות תוך כדי שיחה עם מנהלים ומשקיעים.

Closer look – Bloomberg – פודקאסט ראיונות נוסף והפעם המראיין הוא ארתור לויט שבעבר כהן כיושב ראש ה SEC האמריקאי.

חותרים למגע – טייכר וזרחוביץ' – לסיום, ורק למי שרוצה לקחת פסק זמן מהחפירות בנושא ההשקעות, קבלו אתנחתא קומית בדמות ההקלטות של תוכנית הרדיו המצחיקה ביותר בסביבה היום.

איך ממשיכים מפה ?

כפי שכבר הזכרתי קודם, היתרון הגדול שאני מוצא בפודקסטים האלה נובע מכך שאפשר לשמוע אותם פשוט בכל מקום, באוטו בדרך לעבודה, בחדר כושר או תוך כדי הליכה וכו'. האפשרות הזו מהווה יתרון גדול מאד והופכת את אופציית הפודקאסטים למאד פרקטית, בדרך לעבודה בבוקר, במקום לשמוע את רזי ברקאי אני יכול לבדוק ב RSS אם יש משהו חדש ואני מסודר – תודו שזה פתרון פרודוקטיבי לאללה. בנוסף לכך וכמו שכבר הזכרתי יש הרבה מאד ערוצי פודקאסטים שונים ומשונים כך שניתן למצוא כאלה כמעט לכל נושא שרק תרצו ואני מאמין שהתופעה הזו רק תתרחב ותשתפר בהמשך.

איך משתמשים בזה ? הדרך הכי פשוטה ונוחה היא להוריד לסמארטפון את אחת האפליקציות של Podcast RSS feeder, להוסיף אליה את הפודקאסטים שמעניינים אתכם וזהו – אתם יכולים להתחיל. למי שכמוני רוצה לשמוע את הפודקסטים בנהיגה וכו' אני ממליץ להשתמש באופציה שמורידה את כל הפודקאסטים לזכרון של הסלולר (עדיף כאשר מחוברים ל WIFI בבית) וכך הם יהיו זמינים בכל מקום גם כאשר חיבור לאינטרנט אינו זמין.

לסיכום, אני יודע שלא מדובר ברעיון השקעה אבל נראה לי שמי שטרם נחשף למדיה המצויינת הזו,ימצא פה לא מעט ערך. מי יודע, יכול להיות שמישהו מבינכם ירים את הכפפה ויסדר לנו איזה ערוץ פודקאסט מקומי על השקעות – אני מבטיח להרשם Smile.

שנה טובה, חג שמח רק הצלחות ובריאות טובה לכולכם.

Share Button

  3 Responses to “פודקאסטים רבותיי, פודקאסטים..”

  1. תודה על האתרים האלה! בדיוק חיפשתי לאחרונה משהו לשמוע בנסיעות.

  2. ערך. תודה על הרעיונות …. מעניין מאוד !!!

    אשמח לדעתך האם חל שינוי כלשהו בתמחור/ערך במניית סיליקום. ??

    האם הדו"ח האחרון שקצת "הפיל" את המנייה — מוצדק ?

    מה צפוי בהמשך ? לא מחזיק עדיין במנייה, אבל עוקב ושוקל כניסה בשערים הנוכחים.

    תודה רבה ושנה טובה

  3. איך אתה מוריד באנדרואיד? נכנס לאתר דרך הדפדפן ומוריד?

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

test 123